Picture of מני סגל

מני סגל

מני סגל יועץ חשמל וקרינה, בעל ומנהל חברה קטנה מהידועות והיציבות במדינה, העוסקת למעלה מ 30 שנים, בכל שלבי העבודות בעולם הקרינה. החל משלב החיזוי והמדידות וכלה בשלב פתרונות. החברה בשיתוף פעולה הדוק עם החברות הגדולות בארץ, והגיעה להישגים מרשימים.

מיגון נגד קרינה-איפה זה תופס אתכם

מכירים את המשפט" כולנו אבק כוכבים"?! אז במונחי קרינה אנו אותו דבר שכן הסביבה שלנו, לא משנה מהי. בין אם בבית, בבית ספר, בקופ"ח, בקולנוע, בעבודה כמובן, כל אלו ולמעשה כל העולם בו אנו מתהלכים נושמים וחיים מקיף אותנו בקרינה מסוגים שונים. חלק מהקרינה, בעיקר קרינה טבעית כגון שמש הנה קרינה בלתי נמנעת ואף חשובה מאד(במינון מסוים)להמשך החיים ולבריאותנו. אבל…ויש אבל גדול כי חלק גדול מהקרינה שאנו סופגים מדי יום מקורה במעשי אדם, הדוגמא הקלה ביותר היא שנאים של חברת חשמל, אנטנות סלולריות, מכשור חשמלי כגון שרתים, מקורות כוח וכו'. מהאחרונים עלינו להישמר מאד שכן החשיפה הממושכת לקרינה זו עלולה לגרום לבעיות בריאות חמורות. הפעם החלטנו לשתף אתכם בפרויקט מיגון שביצענו בבית כנסת, כן רבותיי, בבית כנסת בו עשרות ומאות אנשים שוהים שעות ספורות ביום, וללא ידיעתם נחשפים לרמות קרינה גבוהות.  מדובר בבית כנסת בעיר צפת הממוקם מעל תשתיות חשמל עוצמתיות העוברות מתחת למפלס הרצפה, בנוסף לחדר חשמל ראשי של חברת החשמל. פעולות המיגון דרשו ביצוע בדיקות מקדימות נרחבות הכוללות הדמיות ובדיקת מיגון נוספות, כל זאת על מנת לתכנן את הפרויקט מבחינת חומרים ומספר שכבות בידוד הנדרשות בכל אזור ואזור. הביצוע בשטח ארך ימים בודדים אך כאמור התכנון והבדיקות ארכו זמן נוסף, הכל על מנת למגן את בית הכנסת מפני קרינה ולאפשר למתפללים הרבים לעשות זאת בבטחה, תוך שמירה על קדושת בית הכנסת.

מיגון קרינה בחברת היי טק:

והפעם, משרדי חברת היי טק הממוקמת באזה"ת באזור השרון, בחברה עובדים כ-160 עובדים המבלים במקום שעות ארוכות מדי יום. במהלך השנה האחרונה חלק מהעובדים סבל מכאבי ראש, תחושת מועקה פיזית והתלונות הועברו להנהלה שהחליטה לבצע בדיקות מקיפות במשרדים על מנת להבין האם יש משהו במבנה עצמו הגורם לתופעות אלו.          בבדיקת קרינה שערכנו התברר כי המשרדים המשתרעים על פני כ-1800 מ"ר ישנם קירות משותפים עם ארונות סף וחשמל אשר לא מוגנו כיאות ולכן רמת הקרינה בחלק המזרחי של הבניין הייתה גבוהה מהנורמה ומהסביבה. לכן ביצענו עבודת מיגון בחלק המזרחי כולל מיגון תקרה, שכן הקרינה מגיעה גם דרך התקרה.           לאחר סיום הפרויקט ערכנו בדיקות קרינה והתברר כי המיגון סייע להפחית את הקרינה בעשרות אחוזים לרמה המותרת בחוק. וגם כאבי הראש ותחושות המועקה שהיו לחלק מהעובדים עברו ואינם, לכן אל תהססו במידה ואתם מרגישים תחושות כלשהן במקום העבודה, בקשו מהמעסיק להזמין בודק קרינה. תודה לצוות הנפלא על ביצוע מדויק ומקצועי,

שתף את המאמר