Picture of מני סגל

מני סגל

מני סגל יועץ חשמל וקרינה, בעל ומנהל חברה קטנה מהידועות והיציבות במדינה, העוסקת למעלה מ 30 שנים, בכל שלבי העבודות בעולם הקרינה. החל משלב החיזוי והמדידות וכלה בשלב פתרונות. החברה בשיתוף פעולה הדוק עם החברות הגדולות בארץ, והגיעה להישגים מרשימים.

בדיקת קרינה בבית הספר – כל מה שצריך לדעת

קשה מאד לדמיין את עולמנו ללא האינטרנט והמסכים. בכל מקום (כמעט) אנו מחוברים לרשת וכל הזמן שועטים קדימה להתחדשות טכנולוגית כזו או אחרת, אשר משפרת את החיבורים והגלישה ברשת. אחד המקומות הבולטים בהם מונגשת הטכנולוגיה הוא ביה"ס, באמצעות אינטרנט פס רחב, מחשבים ניידים לתלמידים, מערכות דיגיטליות במשרדים ועוד. בארץ, הוציא משרד החינוך תכנית לאומית, אשר שמה דגש על הנגשת הטכנולוגיה הדיגיטלית לכלל התלמידים והצוותים החינוכיים. אך, לתכנית מצוינת וחשובה כמו זו, יש כמה חסרונות הנוגעים לבטיחות הילדים הלומדים בביה"ס, שכן, ככל שחשיבותה של הטכנולוגיה גבוהה, כך עולה השאלה בדבר חשיפת התלמידים לקרינה בלתי מייננת בעודם נמצאים בסמיכות למכשור אלקטרוני כמו מסכים, מערכות שמע מתקדמות, מחשבים וכדומה. מנתונים שנאספו עבור משרד החינוך עולה כי ישנם מקרים הולכים וגדלים של חשיפת יתר מסוכנת של תלמידים (וצוותי ההוראה) לאחר ששהו במבנה זמן ממושך. לאור זאת הועלתה המודעות בנוגע לקרינה ולסכנות להן נחשפים הילדים והדחיפות בביצוע בדיקת קרינה בבית הספר.

בדיקת קרינה בבית הספר – מה חשוב לדעת?

ידוע כי ילדים רגישים ופגיעים יותר ממבוגרים בהיחשפם לקרינה בלתי מייננת/ חשמלית, מה שעלול, במרוצת השנים, להביא להתפתחות של כאבי ראש כרוניים וסוגי סרטן שונים ובטווח הקרוב יותר – לבחילות, טשטוש וכדומה. משכך, ברורה לכולם חשיבות בדיקות קרינה בביה"ס, למען בריאותם של ילדינו והצוותים החינוכיים השוהים בו בכל יום במשך שעות רבות. עקב כך החליטה הממשלה כי אחת לשנה (מינימום) תבוצע בדיקת קרינה בבית הספר, בה תימדד רמת הקרינה האלקטרומגנטית. באחריותו של מנהל ביה"ס/ מוסד חינוכי, לדאוג לביצוע בדיקת קרינה בביה"ס באופן שוטף, אחת לשנה מינימום, כמו גם, למנוע את חשיפת התלמידים לקרינה בלתי מייננת ולהרחיקם מארונות/ לוחות חשמל.

בהנחיית הממשלה בנושא בדיקת קרינה בביה"ס מצויין כי חלה חובה על כל ביה"ס, בו ציוד תקשורת לסוגיו, לבצע בדיקת קרינה ע"י חברה/ בודק מקצועי לפני התקנת הציוד ולאחריו וזאת על מנת לוודא שאין חריגה ברמות הקרינה המאושרות ע"י המשרד לאיכות הסביבה, בנוסף, באחריות הנהלת ביה"ס להסביר ולחנך לשימוש מושכל באינטרנט ובמכשירים הניידים השונים, תוך הסבר על הסכנות בהיחשפות לקרינה בלתי מייננת/ אלקטרומגנטית.

מי מבצע בדיקת קרינה בבית הספר?

היות ובריאותם של ילדינו חשובה לנו מכל, זה אך ברור כי את בדיקת הקרינה בביה"ס יש לבצע ע"י גורם/ חברה מקצועית ומהימנה, אשר מנוסה בביצוע בדיקות קרינה במבנים גדולים כמו בתי ספר/ מוסדות/ מפעלים וכיו"ב. חברת מני סגל בדיקות קרינה ומיגון בע"מ, נחשבת למובילה בתחום ייעוץ ובדיקות הקרינה בארץ כמו גם בכל הקשור למיגונים בפני קרינה בלתי מייננת.

אנו מזמינים כל מנהל מוסד חינוכי/ בית ספר לצור עמנו קשר ולתאם בדיקת קרינה בבית הספר, באמצעותה נוכל לטפל בכל רמת קרינה שתתגלה ובכך לשמור על בריאות התלמידים והצוותים החינוכיים אשר בבית הספר.

נשמח לעמוד לרשותכם.

שתף את המאמר